Fandom

Simmenes Wiki

Ambisjoner

2 208sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

For utvidelsespakken som heter Ambitions på engelsk, se Drømmejobben, som pakken heter på norsk.

Verken The Sims eller The Sims 3 har ambisjoner.

I The Sims 2 blir begrepet ambisjoner (eng. aspirations) for første (og siste) gang brukt i The Sims-serien. Simmene fikk nå forskjellige ambisjoner, og igjennom dem fikk simmene en ny dimensjon i livet sitt: De hadde ønsker og bekymringer. Hva simmen ønsker og frykter at skal skje, avhenger av hvilken ambisjon vedkommende har. Familiesimmer ønsker for eksempel å få barn og å stifte familie, mens rikdomssimmer ønsker å få så mye rikdom og luksus som mulig. Hvis du har utvidelsespakken Livets skole installert vil også simmene ha et livsmål som henger sammen med ambisjonen.

Med The Sims 2 fulgte det med fem ambisjoner, i tillegg til en ambisjon, vokse opp, som alle småbarn og barn i spillet har. Så fort barnet blir tenåring, får spilleren velge blant en av de andre ambisjonene som simmen fra og med da av har ønsker og mål om. Med utvidelsespakken Uteliv ble imidlertid to nye ambisjoner introdusert: Livsnytelse og ostesmørbrød.

De åtte ambisjonene er som følger:

Tilfeldig wiki