Fandom

Simmenes Wiki

Vanndam

2 208sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

BeskrivelseRediger

En vanndam tar en rute i plass og er blå. Hvis fleer ligger ved hverandres side vil de flyte sammen og bli én sammenhengende vanndam.

HumørRediger

Vanndammer trekker ned rom-behovet i The Sims, miljø-behovet i The Sims 2, men i The Sims 3 vil det gi et negativt humørelement. Dette gjelder så lenge simmen er i rommet. Dette gjelder ikke småbarn og barn i The Sims 2, og simmer med trekket Slubbert i The Sims 3.

AnskaffeRediger

Tom blæreRediger

Når en sim som er i aldersfasen barn eller høyere vil en vanndam dukke opp under dem når behovsmåleren for blære har sunket til bunnen.

Både hunder og katter kan etterlate en vannmann når de tømmer blæren, men det er oftest hunder, ettersom katter også kan bruke kattedo.

RegnRediger

Har du utvidelsespakken Årstider instalert kan det begynne å regne. Dette vil spre vanndammer over tomta. Vannet vil tørke bort igjen kort tid etter at regnet er over.

BaderomsinnredningRediger

Hvis baderomsinnredning som dusjer, vasker eller toaletter har gått i stykker vil det lekke vanndammer ned på gulvet under dem. Dette kan også forekomme når rotete simmer bruker dusjer og badekar.

Vanne planterRediger

Hvis simmer vanner planter en gang for mye, vil det dukke opp en vanndam under plantene.

InteraksjonRediger

SimmerRediger

Simmer kan velge å tørke opp vanndammer. Dette vil føre til at de forsvinner.

KjæledyrRediger

I The Sims 2 Dyreliv kan både hunder og katter slikke i en vanndam, samme hvordan den har dukket opp. Hunder kan også plaske i vanndammer. Dette kan føre til at vanndammen vokser i størrelse.

Tilfeldig wiki